 
  
        Řízení displeje Siemens DLR2416, DLO2416, DLG2416
        Datum 8. 11. 2008 v 16:46 | Rubrika: Zápisník pojídačky koláčů
 
  |       Na Aukru jsem dosti výhodně získala několik kousků displejů Siemens DLR2416. Jejich běžná cena je cca 26€, ale já jich mám pět za 100Kč   (dohromady).
       Najít katalogový list k nim nebylo moc těžké a tak jsem se mohla pustit do pokusů.
       Po nějaké době začal displej opravdu fungovat a zobrazovat to, co zobrazovat měl. Nyní jsou opět všechny ve škatulce a čekají, na co se budou hodit.      Displej se řídí sedmibitovou paralelní sběrnicí. Displej neumí nahrávat uživatelské znaky, ale má dosti bohatou zásobu znaků vlastních. Čeština ale chybí  
  Zapojení displeje:
       Rozložení vývodů je zcela klasické. Z levého spodního okraje doprava a potom nahoru a zpět doleva. Stejně jako to mají integrované obvody. 
 
 | 1 | /CE1 | Chip Enable | Povolení komunikace |  | 2 | /CE2 | Chip Enable    | Povolení komunikace |  
 | 3 | /CLR | Clear          | Vymazání displeje, vlastně jeho HW reset |  | 4 | CUE  | Cursor Enable  | Povolení kurzoru |  | 5 | CU   | Cursor Select  | Přepíná pamět kurzor/znak |  | 6 | /WR  | Write | Zápis |  | 7 | A1   | Digit Select   | Pozice znaku/kurzoru |  | 8 | A0   | Digit Select   | Pozice znaku/kurzoru |  | 9 | VCC  |                | Napájení  |  | 10 | GND |      | Zem  |  | 11 | D0  | Data Input     | Datová sběrnice |  | 12 | D1  | Data Input     | Datová sběrnice |  | 13 | D2  | Data Input     | Datová sběrnice |  | 14 | D3  | Data Input     | Datová sběrnice |  | 15 | D6  | Data Input     | Datová sběrnice |  | 16 | D5  | Data Input     | Datová sběrnice |  | 17 | D4  | Data Input     | Datová sběrnice |  | 18 | /BL |  Display Blank | Zhasnutí displeje |  
 
  Vývody displeje:
  /CE1, /CE2 - povolení komunikace s displejem
  A0,A1 - adresa znaku, určuje jeho pozici na displeji. Nultá pozice displeje je úplně VPRAVO!!! Proč tomu tak je, to vědí jen v Siemensu.
  D0 - D6 - datová sběrnice.
  /WR - zápis do paměti.
  CU - přepíná paměť kam zapisuji, buď zapisuji kurzor a nebo text. Oboje najednou pochopitelně nelze. 
       Paměť znaků a paměť kurzorů jsou dvě samostatné paměti a navzájem se neovlivňují. Zápis do jedné poškodí obsah té druhé. Zobrazení kurzoru nevymaže příslušný znak z pamětí a stejně tak zobrazení znaku nevymaže příslušný kurzor.
  CUE - povoluje nebo zakazuje zobrazeni kurzoru, dá se využít pro blikání.
  /CLR - má absolutní přednost před vším ostatním. Maze všechny paměti.
  /BL - řídí zobrazení znaku i kurzoru, ale nemaže paměti. Tímto vstupem se jen zhasnou diody.
  Zápis dat do paměti displeje:
  1. povolit komunikaci s displejem 2. nastavit adresu 3. přepnout /WR do log.0 4. nastavit data 5. přepnout /WR zpět do log.1
       Program s příkladem obsluhy je napsaný v jazyce Bascom pro procesory Atmel AVR. Je tak jednoduchý, že by neměl být problém jej přepsat do jiného jazyka pro jiný procesor  
  Ukázkový program provede:
  1. Zobrazení náhodného čísla 2. Zablikání celým displejem 3. Postupné rozsvícení všech kurzorů 4. Zablikání všemi kurzory 5. Vynulování displeje 6. a všechno od začátku s jiným číslem
       Displeje svítí krásně červeně, tedy ty moje, a jsou velice dobře čitelné. Jejich nevýhodou je fakt, že mají o dost vyšší spotřebu než LCD moduly. Ale vždy je něco za něco. 
       Další informace jsou v originálním katalogovém listu, včetně časování, obrázků displeje a jeho znakové sady.
  Ukázkový program je dostupný ve skladišti souborů.
 
 
 
  |  
  |