Obrázek   
Přihlášení
Uživatelské jméno:

Heslo:

Pamatovat si mne



Zapomenuté heslo

Nová registrace
Kam dále?
Hledání
Vzhled

(3 vzhledů)
Kdo je Online
8 uživatel(ů) je online (1 uživatel(ů) si prohlíží Veřejné mínění)

Uživatelé: 0
Hosté: 8

více...
Noví uživatelé
panezi
panezi
08.09.2022
BigLadin
BigLadin
25.07.2022
flodur
flodur
16.07.2022
zd3n3k
zd3n3k
07.02.2022
OlegZirafoviny
OlegZirafoviny
18.01.2022
Sapén
Sapén
18.12.2021
renda15
renda15
20.07.2021
SATURNIN
SATURNIN
08.06.2021
JirkaS
JirkaS
24.04.2021
ZdeněkP
ZdeněkP
17.04.2021
Kdo za co může
Administrátorka
Žirafka
Žirafka
Žirafička
Žirafička
Redaktoři
bernard
bernard
IvanH
IvanH
 
Emeritní
KatyH
KatyH

Ekologičtější je auto s motorem:
Nechci rozpoutávat ekologické vášně a chci připomenout, že jsme technici a ne ekoteroristé, takže bych ráda znala váš názor. Úmyslně sem nedala možnost motoru na vodík, protože v běžném provozu prostě nejsou.
Končí 24.9.2022. 12:00
Na naftu 16 % 16 % (1)
Na benzín 0 % (0)
Na plyn 83 % 83 % (5)
Na elektřinu 0 % (0)
Počet hlasů: 6
Počet hlasujících: 4

Komentář je vlastnictvím svého autora. Vyjadřuje jeho názory, ne názory redakce nebo provozovatele webu či serveru.
Napsal/a Vlákno
EKKAR
Publikováno dne: 19.9.2022. 4:23  
Dost toho napovídá
Datum registrace: 07.12.2008
Bydliště: v České Třebové
Počet komentářů: 239
 Ekologie
Ekologičtější by se zdál bejt diesel, protože má vyšší účinnost, ale bez dalších filtrů uvolňuje mikročástice sazí vzniklý nedokonalým spalováním rozprášenýho paliva, takže aby plnil poslední platný ekopředpisy, musí používat DPF čili filtr mikročástic, navíc na štěpení vysokýma teplotama vzniklejch NOx potřebuje katalytickou močovinovu redukci. Obojí je značnej fujtajbl - DPF když se vypaluje, močovina alias "AdBlue" už jen jako taková. Sice spálí i rostlinný oleje a "bionaftu" čili methylestery, ale jejich získávání stojí zemědělskou půdu a další paliva na vypěstování a sklizeň řepky nebo jinejch olejnin potřebnejch pro výrobu "biodýzlu".

Motor spalující naproti tomu LPG (směs propanu a butanu v poměru podle ročního období) nebo CNG případně bioplyn (v podstatě obojí je vysokoprocentní metan CH4, rozdíl je ve způsobu získání - buď jako zemní plyn nebo vyhnívací kalovej plyn) má proti dieselu lepší poměr vypouštěnejch škodlivin a pro redukci exhalátů mu stačí obyčejnej oxidačně-redukční katalyzátor na základě platinovejch kovů, spoluřízenej lambda-sondou. Získání bioplynu je odpadová záležitost, nákladnější jsou paliva na základě lihu a lihovejch směsí případně složitějších bi-esterů etanolu a metanolu, který ale zase nejsou na surovinu pro získání tak náročný jako "bionafta" = na vykvašení "biolihu" stačí i bez cukernatejch surovin v podstatě jakákoliv celulóza nebo škrob chemicky naštěpený na glukózu nějakou zásaditou chemikálií, následujou kvasinky, fermentace a destilace.
Obrázek Obrázek
ObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek
Obrázek
Redakční systém XOOPS 2.5.10
Obsah © 2008-2020 Žirafoviny