Obrázek   
Přihlášení
Uživatelské jméno:

Heslo:

Pamatovat si mne



Zapomenuté heslo

Nová registrace
Kam dále?
Hledání
Vzhled

(3 vzhledů)
Kdo je Online
14 uživatel(ů) je online (4 uživatel(ů) si prohlíží Veřejné mínění)

Uživatelé: 0
Hosté: 14

více...
Noví uživatelé
POKEC
POKEC
21.03.2024
Luigi
Luigi
14.03.2024
zirafak
zirafak
26.02.2024
rorejs
rorejs
27.12.2023
maroš
maroš
07.11.2023
vlada
vlada
17.09.2023
VIKIRYCH
VIKIRYCH
28.12.2022
jiang
jiang
13.12.2022
panezi
panezi
08.09.2022
BigLadin
BigLadin
25.07.2022
Kdo za co může
Administrátorka
Žirafka
Žirafka
Žirafička
Žirafička
Redaktoři
bernard
bernard
IvanH
IvanH
 
Emeritní
KatyH
KatyH

Umíte morseovku?
Já jsem se dříve snažila učit, ale nějak mi to nešlo a pak už nějak chyběla motivace... takže patřím do třetí skupiny a už se to asi nezlepší.
Končí 27.3.2017. 22:00
Ano, dobře. 0 % (0)
Ano, jde to. 50 % 50 % (6)
Ne, neumím. 50 % 50 % (6)
Počet hlasů: 12
Počet hlasujících: 12

Komentář je vlastnictvím svého autora. Vyjadřuje jeho názory, ne názory redakce nebo provozovatele webu či serveru.
Napsal/a Vlákno
host
Publikováno dne: 21.3.2017. 7:06  
 Tak trochu
No,jako písmena bych nějak zvladnul,ale tak cca20- 30 znaku za minutu.Zatím si písmena pamatuji jen za pomoci pomocných slov.
(Stále shanim nějaké pipadlo na morseovku.
Žirafka
Publikováno dne: 21.3.2017. 14:24  
Administrátorka
Datum registrace: 04.05.2008
Bydliště: Ústecký kraj
Počet komentářů: 1251
 Odp: Tak trochu
Takové, které se popisuje v posledním článku?
bernard
Publikováno dne: 21.3.2017. 15:53  
Redaktor
Datum registrace: 07.02.2009
Bydliště:
Počet komentářů: 92
 Odp: Tak trochu
Na nácvik příjmu existuje výborný program na stránce
http://www.g4fon.net/
Pomocná slova jsou spíš na škodu, nácvik podle Kocha buduje příjem přes reflexy, bez přemýšlení. Podrobně je to popsáno zde:
http://www.qsl.net/n1irz/finley.morse.html
EKKAR
Publikováno dne: 21.3.2017. 22:30  
Dost toho napovídá
Datum registrace: 07.12.2008
Bydliště: v České Třebové
Počet komentářů: 247
 Odp: Tak trochu
Na vojně jsem byl u RTV (radary PVOS), ale spojaře jsme měli "přes chodbu". Včetně instruktorů a výcvikovejch prostředků - protože jsme s nima byli pracovně poměrně silně provázaní (přenos informace i povelový linky).
A z toho, co právě říkali instruktoři si pamatuju, že jejich způsob výuky spočívá ve fixaci počtu různě dlouhejch tónů a jejich "převod" na slabiku "tá" v případě čárky a slabiku "ty" pro tečku, žádný pomocný slova. Norma pro telegrafii nařizuje dýlku čárky stejnou, jako 3 teček. Takže C = "tá ty tá ty", žádný "cílovníci", S = "ty ty ty" a třeba Q = "tá tá ty tá". Taky žádná "sekyra" nebo "qílí orkán". A stejně se odehrává i vysílání ...
host
Publikováno dne: 22.3.2017. 7:40  
 Odp: Tak trochu
Tak takhle jsem to Ješte neviděl. Super nápad.
host
Publikováno dne: 22.3.2017. 7:43  
 Odp: Tak trochu
Navrhl jsem si pipadlo s 555 funguje dobře, ale není moc hlasité.
host
Publikováno dne: 22.3.2017. 7:48  
 Odp: Tak trochu
Zapojím napajeni na piny 1 a 8 ,spojim 6 a 2,na 7 z +privedu odpor 470K a to same z pinu 7 na 6.Potom pres 10nF kond to jde na zem.A pak jednoduše od 3 proti zemi reprak nebo piezo.
host
Publikováno dne: 22.3.2017. 13:01  
 .... --
Citát:
pak už nějak chyběla motivace... takže patřím do třetí skupiny a už se to asi nezlepší.

Motivace mě v dnešní době taky nenapadá, kromě záliby v nepotřebných bohapustých rozptýleních sloužících k ukrácení dlouhé chvíle. Nebo možná preppeři kalkulující s rozpadem stávajících komunikačních prostředků, např. kvůli válce nebo katastrofě. Ale k tomu znalost telegrafie nestačí když nemáš ty alternativní technické prostředky, vysílačky nebo optické linky. Maximálně nějaký praporky z kopce na kopec, jejich využitelnost je ale slabá.
host
Publikováno dne: 23.3.2017. 7:05  
 Odp: Tak trochu
Neposlal by někdo schéma na jednoduchý zesilovač?
Žirafka
Publikováno dne: 23.3.2017. 14:20  
Administrátorka
Datum registrace: 04.05.2008
Bydliště: Ústecký kraj
Počet komentářů: 1251
 Odp: Tak trochu
A co chceš zesilovat? Napětí, proud, výkon, má to být zesilovač pro sluchátka či reproduktor, nebo se jedná o zesílení napětí pro měřící přístroj? Chceš zesilovat jen střídavé nebo i stejnosměrné napětí? Otázek se najde ještě více
host
Publikováno dne: 23.3.2017. 18:04  
 Odp: Tak trochu
Jo aha......Týká se to ještě toho bzučáku.....
host
Publikováno dne: 23.3.2017. 21:04  
 Odp: Tak trochu
No to´s tu otázku fakt vylepšil
host
Publikováno dne: 23.3.2017. 21:11  
 Odp: Tak trochu
Tak ok....Pořebuju zesílit to,co leze z trojky od pětsetpadesátpětky.
host
Publikováno dne: 23.3.2017. 21:21  
 Odp: Tak trochu
Ale JAK zesílit? Proč? To ti nestačí 200mA co poskytuje výstup 555?
host
Publikováno dne: 23.3.2017. 21:53  
 Odp: Tak trochu
to ti nestačí těch 5 až 16V š-š co je na výstupu 555? na všechny myslitelný sluchátka je to víc než na ohluchnutí. I přes odpor 18 Ohm na 8ohm repro s tím budeš otravnej na půl baráku, výkon 150 mW. Při napájení 15V výkon na repro přes 1W, s tím když budeš pípat večer v paneláku, tak tě přijdou vychovat.
host
Publikováno dne: 23.3.2017. 21:54  
 Odp: Tak trochu
Třeba je to troll a zkouší tu vysírat...
host
Publikováno dne: 23.3.2017. 22:10  
 Odp: Tak trochu
Máš to takhle http://pandatron.cz/elektronika/ne555_05.gif
nebo to máš napůl nedodělaný? to by pak možná něco vysvětovalo.
host
Publikováno dne: 24.3.2017. 7:04  
 Odp: Tak trochu
Tak mi řekněte,kde je chyba......Mám 8ohm repro 2w a jen to tak vrci.
host
Publikováno dne: 24.3.2017. 7:07  
 Odp: Tak trochu
To z toho Pandatronu je vono......
host
Publikováno dne: 24.3.2017. 13:06  
 Odp: Tak trochu
Jaké je napájecí napětí?
host
Publikováno dne: 24.3.2017. 14:20  
 Odp: Tak trochu
chyba bude buď mezi těma 4+4 nožičkama nebo mezi židlí a páječkou. To repro jsi tam dal napřímo nebo přes odpor.
Žirafka
Publikováno dne: 24.3.2017. 15:20  
Administrátorka
Datum registrace: 04.05.2008
Bydliště: Ústecký kraj
Počet komentářů: 1251
 Odp: Tak trochu
To je divné. Mimochodem, jaké hodnoty součástek jsi použil? Myslím ty dva odpory a kondenzátor u 555. Jestli ti to, náhodou, nekmitá někde hodně vysoko a ty neslyšíš jen nějaké rušení od zdroje.

PS: Už jsme zase někde trochu jinde od otázky na to, jestli někdo umí či neumí morseovku
Žirafka
Publikováno dne: 24.3.2017. 15:21  
Administrátorka
Datum registrace: 04.05.2008
Bydliště: Ústecký kraj
Počet komentářů: 1251
 Odp: Tak trochu
Hezký program. Už i nainstalovaný, jen nevím, kde vezmu QSL lístek, abych mu jej mohla poslat...
host
Publikováno dne: 24.3.2017. 15:34  
 Odp: Tak trochu
9vDC
host
Publikováno dne: 24.3.2017. 15:34  
 Odp: Tak trochu
Odpory 470k,kond 10nF.
host
Publikováno dne: 24.3.2017. 15:37  
 Odp: Tak trochu
Přímo
host
Publikováno dne: 24.3.2017. 15:40  
 Odp: Tak trochu
Citát:
PS: Už jsme zase někde trochu jinde od otázky na to, jestli někdo umí či neumí morseovku

To teda jsme...
host
Publikováno dne: 24.3.2017. 16:19  
 Odp: Tak trochu
Tak si připrav další 555. 8Ohm repro pustí větší proud než povolený. Nebo tam zapoj 32 Ohm sluchátka.
EKKAR
Publikováno dne: 24.3.2017. 17:09  
Dost toho napovídá
Datum registrace: 07.12.2008
Bydliště: v České Třebové
Počet komentářů: 247
 Odp: Tak trochu
Dej kondík 47nF a odpory 10kohmů - oba dva.
Dostaneš kmitočet kolem 1kHz. S těma stávajícíma hodnotama ti to musí spíš bučet než pískat, navíc nabíjecí odpor skoro 1 megaohm při 9V už je pro normální bipolární provedení 555 na hranici. A před reprák (mezi repro a vývod 3 integráče) dej odpor v rozmezí 22 ohmů až 100 ohmů - vybereš si podle hlasitosti, kterou to bude produkovat. Vůbec bych se nerozpakoval použít mezi časovač a reprák součástku známou z nf techniky - elektrolytickej kondenzátor, zapojenej + pólem na výstup časovače (pokud je druhej konec reproduktoru na záporným pólu) - hodnotu bych dal pro tenhle účel 100uF na 16V. Trochu to zahladí "zubatej" průběh proudu na výstupu a zlepší se tím zvuk.
host
Publikováno dne: 24.3.2017. 17:37  
 Odp: Tak trochu
Dík Já jsem taky podezíral tu 555...
Šlo by použit 50 ohm repro?
Žirafka
Publikováno dne: 24.3.2017. 17:52  
Administrátorka
Datum registrace: 04.05.2008
Bydliště: Ústecký kraj
Počet komentářů: 1251
 Odp: Tak trochu
Tak jsem si to také zapojila a došla jsem k těmto výsledkům:

Integrovaný obvod TLC555CP, na výstupu malý reproduktorek s impedancí 8 Ω

470 kΩ + 470 kΩ + 10 nF dá kmitočet 114 Hz
470 kΩ + 47 kΩ + 10 nF dá kmitočet 290 Hz
47 kΩ + 47 kΩ + 10 nF dá kmitočet 1178 Hz

Takže se ani nedivím, že ti to jen vrčelo

Použít 50Ω reproduktor pochopitelně jde, je to dokonce lepší, než ten osmiohmový.
host
Publikováno dne: 24.3.2017. 19:36  
 Odp: Tak trochu
Díky
Žirafka
Publikováno dne: 24.3.2017. 21:00  
Administrátorka
Datum registrace: 04.05.2008
Bydliště: Ústecký kraj
Počet komentářů: 1251
 Odp: Tak trochu
Tak dej vědět, jestli ti to už pípá nebo nepípá.
host
Publikováno dne: 25.3.2017. 12:40  
 Odp: Tak trochu
Jo pípá to...
Místo 10nF jsem dal 100nF a na 3 100uF.
A teď to je teprv ten pravý bzučák...
Žirafka
Publikováno dne: 25.3.2017. 17:41  
Administrátorka
Datum registrace: 04.05.2008
Bydliště: Ústecký kraj
Počet komentářů: 1251
 Odp: Tak trochu
470 kΩ a 100 nF? Tak to je na subwofer
host
Publikováno dne: 25.3.2017. 18:16  
 Odp: Tak trochu
47k a 100nF
Žirafka
Publikováno dne: 27.3.2017. 20:00  
Administrátorka
Datum registrace: 04.05.2008
Bydliště: Ústecký kraj
Počet komentářů: 1251
 Odp: Tak trochu
A už cvičíš?
host
Publikováno dne: 27.3.2017. 20:09  
 Odp: Tak trochu
Jo,jo už cvičím...
Obrázek Obrázek
ObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek
Obrázek
Redakční systém XOOPS 2.5.10
Obsah © 2008-2020 Žirafoviny