Obrázek   
Přihlášení
Uživatelské jméno:

Heslo:

Pamatovat si mne



Zapomenuté heslo

Nová registrace
Kam dále?
Hledání
Vzhled

(3 vzhledů)
Kdo je Online
12 uživatel(ů) je online (4 uživatel(ů) si prohlíží Články a povídání)

Uživatelé: 0
Hosté: 12

více...
Noví uživatelé
Kubrt
Kubrt
16.04.2024
Mirek
Mirek
14.04.2024
POKEC
POKEC
21.03.2024
Luigi
Luigi
14.03.2024
zirafak
zirafak
26.02.2024
rorejs
rorejs
27.12.2023
maroš
maroš
07.11.2023
vlada
vlada
17.09.2023
VIKIRYCH
VIKIRYCH
28.12.2022
jiang
jiang
13.12.2022
Kdo za co může
Administrátorka
Žirafka
Žirafka
Žirafička
Žirafička
Redaktoři
bernard
bernard
IvanH
IvanH
 
Emeritní
KatyH
KatyH

Odp: Doutnavkové běžící světlo

Napsal/a: Žirafka  Publikováno dne: 22.11.2015 8:13:08

To bylo na vysvětlenou toho, proč jsem chtěla použít výstupy čítače a ne výstupy dekodéru. Obešlo by se to bez dalších součástek.

Na omezení napětí mne takto po ránu napadá použít normální 5V zenerky s předřadným odporem. Problém je v tom, že na sepnutém koncovém tranzistoru dekodéru je úbytek napětí cca 1,4 V, což je jistá komplikace. Řešitelná třebas jednou diodou v sérii se vstupem, ale jsou to další součástky, jako třeba odpor zajišťující log. 0 na vstupu když by byla dioda zavřená.

Nebo použít tranzistor a vysoké napětí přivést do báze přes veliký odpor přímo, nebo lépe přes nějakou další zenerku.

Tak mne napadá ještě jedna možnost a to použít obvod RS takový, který se překlápí pomocí log. 0 a pak by se dala zapojit dioda mezi jeho vstup a výstup dekodéru. Dioda by oddělila vysoké napětí. Logickou jedničku na vstupu si zajistí vstup sám, ačkoli lepší je ji zajistit pomocí odporu.

Celkově jsou to součástky navíc a ještě k tomu není jisté, jestli by doutnavka nesvítila díky parazitnímu proudu tekoucímu přes všechny tyto obvody.

Čili svojí koncepci využívající výstupu přenosu přímo z čítače stále považuji za optimální právě z důvodu jednoduchosti
Odeslat komentář
Pravidla komentářů*
Všechny komentáře se automaticky schválí.
Nadpis*
Jméno*
Email*
Webová stránka*
Ikona zprávy*
       
Zpráva*


    


Klikněte na Náhled a uvidíte sami.
Možnosti*
 
 
 
Potvrzovací kód*
Kolik je 0 + 1 ?  
Slovem napište výsledek tohoto příkladu.
Maximální počet pokusů je omezen na 4.

Pomůcka: nula, jedna, dvě, tři, čtyři, pět, šest, sedm, osm, devět, deset, jedenáct, dvanáct, třináct, čtrnáct, patnáct, šestnáct, sedmnáct, osmnáct, devatenáct.
 
Obrázek Obrázek
ObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek
Obrázek
Redakční systém XOOPS 2.5.10
Obsah © 2008-2020 Žirafoviny