Obrázek   
Přihlášení
Uživatelské jméno:

Heslo:

Pamatovat si mne



Zapomenuté heslo

Nová registrace
Kam dále?
Hledání
Vzhled

(3 vzhledů)
Kdo je Online
26 uživatel(ů) je online (13 uživatel(ů) si prohlíží Články a povídání)

Uživatelé: 0
Hosté: 26

více...
Noví uživatelé
Chlaban
Chlaban
19.04.2024
Kubrt
Kubrt
16.04.2024
Mirek
Mirek
14.04.2024
POKEC
POKEC
21.03.2024
Luigi
Luigi
14.03.2024
zirafak
zirafak
26.02.2024
rorejs
rorejs
27.12.2023
maroš
maroš
07.11.2023
vlada
vlada
17.09.2023
VIKIRYCH
VIKIRYCH
28.12.2022
Kdo za co může
Administrátorka
Žirafka
Žirafka
Žirafička
Žirafička
Redaktoři
bernard
bernard
IvanH
IvanH
 
Emeritní
KatyH
KatyH

Letos mám už zase 7 let

Napsal/a Ferda Odesláno 5. 01. 2017 v 16:49

     Jakoby mi bylo zase 7, když už vidím to datum 2017

     Proč zrovna takový začátek ? No tak poslouchejte dál.

     Samo psaní sice nejde poslouchat, jenže tím to přece všechno začalo! Když nás poprvé odvedli do školy, slibovali nám, že od teď bude všechno jinak. A také bylo! Dali nám do ruky cosi, co mělo psát a nutili to držet tak a tak a ne jinak.



     Většinou se dnes očekává, že to budeme umět už před zahájením školy. Ale! Bude to mít zásadní vliv!

     A pokud máte vnuky, jako já, pak jste jistě museli vidět, jakým způsobem uchopují věci při pokusech naplnit tu prázdnou plochu. Lapnou to do pěsti, doslova a tou pěstí se snaží pak pohybovat, aby barva byla všude, nejlépe uprostřed a hodně.

     Ještě jsem neviděl, že by děcko začalo od kraje. To nastane v případě, že místo písátka, štětce, dostanou pero, které je určeno ke psaní do řádků a od kraje a je tedy nástrojem k postupnému ovládnutí jedinců ovládaných, a k ovládání vlastní ruky, ve smyslu zvládnutí roviny řádku. Vím, že to je hodně pokroucené a o to mi zde právě jde.

     Vyjádření myšlenek předpokládá umění skládat věci podle sjednoceného smyslu, jinak bude problém to sdílet a nebo i chápat. Ještě větší vliv pak má dnes již velký podíl jedinců, kteří právě toto provádí "jaksi naruby".

     Alias je to o levácích, ale pozor, já to završím důkazem o tom, že takto se projevují osobnosti, nikoliv zformátovaný dav" Například Leonardo da Vinci právě takto vynikl. Jenže on si psal hlavně pro sebe a k čemu to bylo musel "objevit" až další historicky nedoložitelný jedinec, mnohdy až po staletích po něm žijící. Vlastně jsem si téměř jist, že to pokračuje doposud. Pozůstalost byla hodně rozsáhlá.

     Nuže sám o tom vím docela dost, jakož i můj syn a to celé je otisk genetiky zobrazené v našich rodinách z obou stran. Vnukové zatím nic nepíší, a ani jinak neprojevují znaky jedno-jednotné podle davu, nebo osobnosti.

     Zatím se projevují tak, že "výbornou" zábavou je zahltit "buffer klávesnice" stlačováním všeho naráz. Tím se potvrzuje moje teze, že pozitivmus je vlastně naivita.

     Protože pokud mám radostný pocit, že jej učím cosi dělat, pak logicky jseem velmi naivní. Pozitivní pohledy v tomto směru ve mě budí spíše obavy.

     Jakmile dojde na tu pixličku, co se dá šolíchat a klofat 140 znaků do Tweeteru, nenaučí se psát slušně asi nikdy. Protože ku psaní musíte splnit základní podmínku, že to po sobě a i jiných také přečtete.

     A tím, jak jsem se vyděsil z jeho smíchu pobaveného neználka, jak směšně to zní, když mu to, co patlá nahlas předčítám a on slastně vyje nad tím, jak dědek směšně blábolí, když cituje jeho "dílo". Ještě vůbec nechápe, jak je úplně vedle.

     A nyní bych připojil odkaz na moje starší úvahy v tomto smyslu:
http://ferdinandhavranek.blog.idnes.cz ... itivismus-je-naivita.html

     zatím 6 dílné povídání o souvislostech a není zrovna letošní

     Nemám totiž odvahu sem to celé na první pokus nacpat, ale souvislost uvidíte jako důkaz až po návštěvě toho odkazu. Tedy možná ? Já si počkám.
Ferdinand
Odeslat komentář
Pravidla komentářů*
Všechny komentáře se automaticky schválí.
Nadpis*
Jméno*
Email*
Webová stránka*
Ikona zprávy*
       
Zpráva*


    


Klikněte na Náhled a uvidíte sami.
Možnosti*
 
 
 
Potvrzovací kód*
Kolik je 4 - 1 ?  
Slovem napište výsledek tohoto příkladu.
Maximální počet pokusů je omezen na 4.

Pomůcka: nula, jedna, dvě, tři, čtyři, pět, šest, sedm, osm, devět, deset, jedenáct, dvanáct, třináct, čtrnáct, patnáct, šestnáct, sedmnáct, osmnáct, devatenáct.
 
Obrázek Obrázek
ObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek
Obrázek
Redakční systém XOOPS 2.5.10
Obsah © 2008-2020 Žirafoviny