Obrázek   
Přihlášení
Uživatelské jméno:

Heslo:

Pamatovat si mne



Zapomenuté heslo

Nová registrace
Kam dále?
Hledání
Vzhled

(3 vzhledů)
Kdo je Online
9 uživatel(ů) je online (4 uživatel(ů) si prohlíží Články a povídání)

Uživatelé: 0
Hosté: 9

více...
Noví uživatelé
viktor
viktor
07.07.2024
Chlaban
Chlaban
19.04.2024
Kubrt
Kubrt
16.04.2024
Mirek
Mirek
14.04.2024
POKEC
POKEC
21.03.2024
Luigi
Luigi
14.03.2024
zirafak
zirafak
26.02.2024
rorejs
rorejs
27.12.2023
maroš
maroš
07.11.2023
vlada
vlada
17.09.2023
Kdo za co může
Administrátorka
Žirafka
Žirafka
Žirafička
Žirafička
Redaktoři
bernard
bernard
IvanH
IvanH
 
Emeritní
KatyH
KatyH

Přesměrování hovoru na pevné lince

Napsal/a Žirafka Odesláno 20. 05. 2024 v 10:51

     Asi to bude znít poněkud divně, ale i ve 21. století jsou lidé, kteří používají pevnou linku. A já jsem jedním z nich. Mám internet přes VDSL a pevný telefon mám k němu, stojí to sice nějakou korunu navíc, ale za ten klid mi to stojí.

     Protože bydlím na vesnici, tak tu není nouze o výpadky proudu. Většinou netrvají dlouho, ale někdy se zadaří a je to spousta hodin. Proto mám domácnost vybavenou tak, že to umím přežít a nezbláznit se. Jenže ze sítě jsou napájené i BTS mobilních sítí a tak se třeba nedávno stalo, že dlouhý výpadek proudu způsobil vybití i jejich baterií a několik hodin jsme byli úplně odpojeni od civilizace. Tedy skoro. Silnice fungovala normálně a pevná linka také. Takže jsem mohla rodiče uklidnit, že mi fakt nic není a nedostupnost telefonu neznamená katastrofu.

     Tolik tedy na úvod a vysvětlení, proč vlastně mám i dneska pevnou linku. No a když už ji mám, tak ji s gustem používám jako kontaktní telefon pro různé firmy, hlavně pošťáky. Je neuvěřitelné, kolik firem a systémů má problém s pevným číslem a kolik jich neumí na toto číslo poslat SMS. Jde to už velice dlouho, dříve jen jako hlasová zpráva, už mnoho let ta SMS prostě dojde jako SMS, protože to telefony umějí. Můj sice ne, ale proto vedle něj mám SMS terminál. Je to jen hec, není vlastně moc důvodů jej mít, nový telefon s displejem stojí pár korun, ale jak už většina čtenářů ví, jsem někdy dosti praštěná a tak používám terminál od Jablotronu, konkrétně MT-77 Piccolo.

     Já vím, docela dost jsem se rozepsala, ale už se blížím k jádru onoho pověstného pudla. Čeká mě pracovní pohovor a já nevěděla nic lepšího, než jako kontakt uvést právě svojí pevnou linku. Pak mi došlo, že to není úplně dobré a že mi třeba budou volat v době, kdy nebudu doma. Takže bylo potřeba zjistit, jak se dělá přesměrování hovoru a protože jsem byla úspěšná, tak se s novou vědomostí podělím. Ono to není nic tajného ani tajemného, stačilo jen hledat na stránkách O2 a ona informace tam je, byť trochu zasunutá.

     Takže, pokud je potřeba přesměrovat pevné číslo někam jinam, tak stačí vyťukat tento kód: *21*xxxxxxxxx# přičemž místo x je číslo v národním formátu, čili bez +420. Na telefonu s rotačním číselníkem, nebo obecně s impulsní volbou, to přímo udělat nelze. Je potřeba volba tónová, ale to dneska mají všechny telefony, krom historických kousků. U nich však lze použít „dialer“ což je taková malá krabička s tlačítky a reproduktorkem. Také již historická rarita.

     Po zadání tohoto kódu se ozve robotův hlas informující o tom, že „Přesměrování volání je nyní aktivováno. Cílové číslo pro přesměrování je xxxxxxxxx“ a následně zavěsí. No a to je celé. Kdokoli teďka na pevnou linku zavolá, tak bude automaticky přesměrován na zadané číslo, ani se o tom přesměrování nedozví. Já mám pevnou přesměrovanou na své mobilní číslo a tam pak vidím, kdo mi volá, není tam číslo mé pevné linky. Cenově je to tak, že volající platí hovor jako normálně a moje pevná pak platí také hovor jako normálně, ale protože na ní mám neomezené volání, tak je to vlastně zadarmo.

     Když potřeba přesměrování pomine, tak stačí zadat kód: #21# Opět se ozve robotův hlas informující o tom, že „Přesměrování volání je nyní deaktivováno“ a tradičně zavěsí.

     Funguje to super a já mám radost z toho, že můžu více využívat své pevné číslo a trochu škádlit lidi Je tu jediná drobná vada na kráse a totiž to, že pokud na tu pevnou někdo pošla SMS, tak se ji síť pokusí doručit jako hlasovou a pak na mobil pořád volá číslo 14700 ale ke spojení nějak nechtělo dojít. Musela jsem doma zrušit přesměrování a pak zpráva v hlasové podobě dorazila. Na tom by tedy O2 mělo trochu zapracovat, protože to není ideální stav. Já vím, lidí využívajících tuto službu je málo, ale říkám si, že je to jen záležitost SW a pokud nějakou službu nabízejí, tak by měla fungovat co možná nejlépe.

     Pokud vám dnešní povídání bude k něčemu dobré, tak budu ráda. A pokud ne, tak třeba budete mít lepší den z toho, že jste se dozvěděli cosi nového
Odeslat komentář
Pravidla komentářů*
Všechny komentáře se automaticky schválí.
Nadpis*
Jméno*
Email*
Webová stránka*
Ikona zprávy*
       
Zpráva*


    


Klikněte na Náhled a uvidíte sami.
Možnosti*
 
 
 
Potvrzovací kód*
Kolik je 9 + 9 ?  
Slovem napište výsledek tohoto příkladu.
Maximální počet pokusů je omezen na 4.

Pomůcka: nula, jedna, dvě, tři, čtyři, pět, šest, sedm, osm, devět, deset, jedenáct, dvanáct, třináct, čtrnáct, patnáct, šestnáct, sedmnáct, osmnáct, devatenáct.
 
Obrázek Obrázek
ObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek
Obrázek
Redakční systém XOOPS 2.5.10
Obsah © 2008-2020 Žirafoviny