Obrázek   
Přihlášení
Uživatelské jméno:

Heslo:

Pamatovat si mne



Zapomenuté heslo

Nová registrace
Kam dále?
Hledání
Vzhled

(3 vzhledů)
Kdo je Online
14 uživatel(ů) je online (3 uživatel(ů) si prohlíží Veřejné mínění)

Uživatelé: 0
Hosté: 14

více...
Noví uživatelé
viktor
viktor
07.07.2024
Chlaban
Chlaban
19.04.2024
Kubrt
Kubrt
16.04.2024
Mirek
Mirek
14.04.2024
POKEC
POKEC
21.03.2024
Luigi
Luigi
14.03.2024
zirafak
zirafak
26.02.2024
rorejs
rorejs
27.12.2023
maroš
maroš
07.11.2023
vlada
vlada
17.09.2023
Kdo za co může
Administrátorka
Žirafka
Žirafka
Žirafička
Žirafička
Redaktoři
bernard
bernard
IvanH
IvanH
 
Emeritní
KatyH
KatyH

U světelného přejezdového zařízení platí:
Otázka snadná, ale odpověď je pro spoustu řidičů velmi složitá.
Končí 20.1.2020. 0:00
Břevna jsou doplňková signalizace ke světlům. Když blikají světla, tak i když jsou břevna zvednutá, nesmí řidič vjet do přejezdu. 100 % 100 % (11)
Břevna jsou nadřazená světlům. I když blikají světla, tak pokud jsou břevna zvednutá, smí řidič vjet do přejezdu. 0 % (0)
Počet hlasů: 11
Počet hlasujících: 11

Komentář je vlastnictvím svého autora. Vyjadřuje jeho názory, ne názory redakce nebo provozovatele webu či serveru.
Napsal/a Vlákno
EKKAR
Publikováno dne: 12.1.2020. 11:59   Aktualizováno dne:12.1.2020. 12:00
Dost toho napovídá
Datum registrace: 07.12.2008
Bydliště: v České Třebové
Počet komentářů: 248
 Šraňky vs. blikače
Kdyby byly šraňky důležitější částí zabezpečení přejezdu, musely by bejt všude. Kromě toho, příslušnej § v zákoně 361 jasně zakazuje vjíždět na přejezd, před kterým bliká červená signalizace, i když jsou šraňky ztopořený - protože pokud správně fungujou, padají do vodorovný polohy až s určitým zpožděním po zapnutí červený signalizace a zvedají se naopak dřív, než je signalizace vypnutá. Obojí časový prodlení slouží k tomu, aby mezi šraňkama nezůstalo zavřený vozidlo, kterýmu začala blikat světelná signalizace právě v ten moment, když vjíždělo na přejezd. Na nejmodernějších přejezdech s oddělenýma závorama pro každej směr dokonce padají šraňky dvoufázově - nejdřív ty, který přímo brání v příslušným pruhu vjetí do profilu kolejí a s krátkým zpožděním, který má umožnit řidiči zalarmovanýmu pádem části šraňků dupnout na plyn a z ohroženýho prostoru vyjet ještě dřív, než se přejezd úplně uzavře, padnou i "výjezdový" šraňky. Drážní předpisy navíc ještě nařizujou další věci, jako že v případě poruchovýho stavu mají závory spadnout a zůstat spadnutý atd, ale to už není předmětem ankety ...
host
Publikováno dne: 18.1.2020. 21:25  
 Odp: Šraňky vs. blikače
K tomu malé doplnění U některých nových přejezdů existuje nejen dvoufázové sklápění šraněk, ale i dvoufázové zvedání šraněk 2+2 (u čtyřbřevnových). Je to zdůvodu menšího namáhání zdroje napájení při chodu elektromotorků, které závory zvedají. Hlavně tedy při poruše napájení, kdy jsou motorky krmeny z baterek. U dvou současně zapnutých motorků je samozřejmě menší proudový náraz při zapnutí, než u čtyřech spuštěných současně.
Žirafka
Publikováno dne: 19.1.2020. 8:43  
Administrátorka
Datum registrace: 04.05.2008
Bydliště: Ústecký kraj
Počet komentářů: 1258
 Odp: Šraňky vs. blikače
Toto postupné zvedání břeven mají často i staré přejezdy se čtyřpadákovými závorami. Je to právě z toho důvodu, aby se omezilo namáhání baterií a také pak stačí slabší kabeláž ke stojanům.

Sekvenční sklápění břeven je zlo, které se objevuje poslední dobou. Je to úlitba nezodpovědným řidičům, kteří vjedou na přejezd v době, kdy tam už nemají co dělat a přitom jsou tak hloupí, že neprorazí břevno a raději zůstanou v prostoru přejezdu. Problém je v tom, že se celé zapojení přejezdu výrazně komplikuje, je v něm daleko více časových jednotek a čím složitější zařízení je, tím více může nastat poruch. Dalším faktem je, že z důvodu toho sekvenčního sklápění se prodlužuje předzváněcí doba přejezdu a ten je pak déle ve výstraze, čímž jsou řidiči nervóznější a ti duševně slabší pak dělají další blbosti...


PS: O tom, že se říká "celé závory" a ne "čtyřpadáky" vím, ale znáte to, zvyk
Obrázek Obrázek
ObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek
Obrázek
Redakční systém XOOPS 2.5.10
Obsah © 2008-2020 Žirafoviny